IT specialistams

IT mokymai profesionalams: nuo formalumo prie įgūdžių

Podcast’ai Spotify platformoje

Mokymai, kurių darbuotojai negalės pritaikyti savo darbe, tėra intelektualinė kelionė, panaši į geros knygos skaitymą, tvirtina žurnalo „Forbes“ bendraautoris Christo Popov, savo publikacijoje nagrinėjęs gana delikačią temą – realų mokymų efektyvumą. Tačiau tai nereiškia, kad visi mokymai iš esmės menkaverčiai. Tiesiog itin svarbu atsirinkti, kuriuos darbuotojus ir į kokius mokymus siųsti.

„Ką tai pakeis?“

Tai svarbiausias klausimas, kurį turėtų sau užduoti įmonė, nusprendusi siųsti darbuotojus į mokymus. „Jei mokymai nepakeis to, kaip atliekate savo kasdienį darbą, geriau nešvaistykite laiko ir pinigų. Tiesiog nueikite su visu kolektyvu į kiną“, – apibendrina C. Popov, įvardydamas ir kelis kriterijus, padedančius atskirti grūdus nuo pelų.

Pirmasis – dėstytojų patirtis dirbant konkrečioje srityje: praktikai „moka išdėstyti dalykus greičiau, paprasčiau ir yra orientuoti į veiksmą“. Antrasis – galimybė įtvirtinti naujas žinias ir išbandyti jas praktiškai.

Tobulinti tik kelis įgūdžius

Planuojant mokymus, nemaža atsakomybė tenka ir siunčiančiajai įmonei. Ji turi pasirūpinti, kad mokymai ne tiesiog suteiktų peno apmąstymams, bet būtų naudingi –  t. y. iš tikrųjų leistų darbuotojams tobulinti būtiniausias kompetencijas ir įgūdžius.

Kaip žinia, tobulėjimui ribų nėra, todėl rekomenduojama sudaryti itin svarbių kompetencijų ir įgūdžių sąrašą, kuriame turėtų atsirasti ne daugiau 3–5 punktų. Be to, po mokymų organizacija turėtų suteikti galimybę darbuotojui pritaikyti savo naujus įgūdžius per ateinantį pusmetį, kad jie nepasimirštų ir palaipsniui virstų įpročiu.

Prisiminti šias rekomendacijas pravartu investuojant į „strategiškai aktualius“ ir todėl dažniausiai gana brangius mokymus, pavyzdžiui, lyderystės, finansų valdymo ir IT. Jei tinkamai parinkti, būtent šių sričių mokymai sukuria konkurencinį pranašumą ir darbdaviui, ir pačiam darbuotojui.

Kaip išsirinkti IT mokymus?

„Blue Bridge“ ne tik teikia kompleksines IT paslaugas ir sprendimus stambioms verslo bei valstybinėms organizacijoms, bet turi savo mokymų centrą. Centre kelis kartus per metus organizuojami mokymai IT profesionalams, norintiems tobulinti darbo su „Microsoft“ įgūdžius.

„Blue Bridge“ Infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas Povilas Kaminskas pasakoja, kad IT mokymų rinkoje orientuotis kiek lengviau, nes čia egzistuoja aiški skirtis tarp IT raštingumo mokymų ir kitų, skirtų IT profesionalams.

„Ieškant mokymų profesionalams, dedikuotų konkrečiai technologijai, svarbus kriterijus yra tai, ar mokymai – sertifikuoti, t. y. ar jų tinkamumą patvirtino technologijos gamintojas. Pavyzdžiui, „Blue Bridge“ mokymų centras specializuojasi „Microsoft“ mokymuose. Tai reiškia, kad dėstoma programa atitinka šio gamintojo kriterijus, yra nuolat atnaujinama, struktūruota, o dėstytojai – išlaikę atitinkamus kvalifikacijos egzaminus“, – pasakoja P. Kaminskas.

Tačiau kodėl ieškantiems mokymų turėtų rūpėti gamintojų išduodami sertifikatai, jei rinkoje galima rasti pigesnių nesertifikuotų mokymų? „Sakyčiau, kad viena pagrindinių priežasčių – kokybės garantas. Pavyzdžiui, pasirinkdami nesertifikuotus mokymus, rizikuojate susidurti su dėstytoju, kuris su N technologijos atnaujinimais susipažino savarankiškai – eksperimento būdu. Arba yra „Barbė devyndarbė“ ir dėsto daug skirtingų kursų, tad laiko nuodugniam įsigilinimui į vieną technologiją tiesiog neturi“, – pastebi pašnekovas.

Praktikų dėstomų kursų – mažiau

Nors mokymų, kuriuos veda savo srities profesionalai, idėja patraukli, rinkoje tokių mokymų nėra daug. „Kadangi mokymai nėra pagrindinė „Blue Bridge“ veikla, organizuojame juos reaguodami į klientų susidomėjimą, taip pat – konkrečių technologijų atnaujinimus. Kalbant paprasčiau, mokymus organizuojame, kai jiems yra paklausa. Be to, mokymų metu dirbame nedidelėse, maždaug 6 –12 žmonių grupėse“, – neslepia P. Kaminskas.

Vis tik ieškoti praktikų organizuojamų mokymų verta. Pirmiausia, tokie mokymai bus lengviau pritaikomi kasdieniame darbe. Antra, iš dėstytojų galima sulaukti naudingų patarimų ir net pagalbos sprendžiant realią problemą. „Štai į mūsų mokymus dalyviai gali „atsinešti“ savo problemas ir paprašyti dėstytojo pagalbos. Tokiais atvejais, patarti padeda ne tik teorinės žinios, bet ir patirtis – kasdienis darbas su šia technologija ir įvairių klientų problemų sprendimas“, – pasakoja pašnekovas.

Nuo teorijos prie įgūdžio

Kiekvienos srities mokymai turi savo specifiką. IT sritis išsiskiria sudėtingumu ir nuolat kintančiomis technologijomis. Todėl užsakant šiuos mokymus svarbų vaidmenį turėtų vaidinti praktika ir galimybės kuo greičiau išsiaiškinti tai, kas neaišku.

„Blue Bridge“ mokymus dažniausiai renkasi specialistai, kuriems šie mokymai būtini dėl konkrečios „Microsoft“ technologijos atnaujinimo. Taip pat tie, kas turi teorinių žinių, tačiau per mažai praktinių įgūdžių. Dar kitiems mokymai reikalingi dėl pasikeitusių pareigų. Pavyzdžiui, specialistas, anksčiau administravęs 3 serverius, gauna naujų atsakomybių ir turi prižiūrėti 200 serverių – štai į tokio pobūdžio iššūkius orientuota mūsų mokymų struktūra. 50 proc. laiko skiriama teorijai, o kiti 50 proc. – praktikai. Kiekvienas iš mokymų dalyvių gauna parengtą darbo vietą, užduotis, dalyvauja analizuojant pasiektus rezultatus“, – pasakoja P. Kaminskas.

Įprotį kuria ir diskusijos

Nors gali pasirodyti, kad mokėti už užduočių atlikimą stebint dėstytojui neapsimoka, tai vienintelis būdas užtikrinti, kad grįžęs po mokymų, specialistas galės iškart taikyti tai, ką išmoko. Kitaip tariant – tai sukuria pagrindą įpročiui, kuris bėgant laikui reikalaus vis mažiau energijos, laiko ir pastangų.

P. Kaminskas atkreipia dėmesį ir į tai, kad kai kada neužtenka vien teorijos ar praktikos. Svarbios ir diskusijos. „Pavyzdžiui, dirbant su tokiomis technologijomis kaip „Windows Server“, „SQL Server“, „System Center“, „Exchange Server“ ir pan. svarbu aptarti visus galimus būdus efektyviau dirbti su šiomis technologijomis, išnaudoti jų privalumus. Kai kada tiesiausio kelio ieškome visi drauge, dalydamiesi patirtimi ir įžvalgomis, nes vieno teisingo atsakymo tiesiog nėra“.

Ne tik dirbti, bet ir tobulėti

Svarbiausi tinkamai parinktų bet kurios srities mokymų privalumai – tai išaugęs darbuotojų produktyvumas ir didesnis iniciatyvumas. Įdomu tai, kad „šalutinį“ mokymų poveikį pajunta ir įvairaus lygio vadovai – ilgalaikėje perspektyvoje mokymai padeda sumažinti nuolatinės priežiūros, tikrinimo ir kontroliavimo poreikį, nes darbuotojai tampa savarankiškesni ir geriau jaučia naujovių „pulsą“.

Tačiau tai dar ne viskas. Kad ir kaip neįtikėtinai skambėtų, tačiau nuolatinis darbuotojų dalyvavimas mokymuose atneša „asmeninės“ naudos. Ne tik darbuotojams, bet ir visai įmonei.

Kaip pastebi savo patirtimi su „Forbes“ pasidalijęs verslininkas Obinna Ekezie, kokybiškai parinkti mokymai leidžia ženkliai pagerinti įmonės įvaizdį, pritraukti naujų darbuotojų ir išlaikyti patyrusius specialistus. O kas gi nenorėtų dirbti įmonėje, kuriai svarbūs ne tik darbo rezultatai, bet ir profesinis bei asmeninis darbuotojų tobulėjimas?

blue bridge mokymai|informaciniu tehnologiju mokymai|IT mokymai|microsoft mokymai|server mokymai|sql server mokymai|windows server mokymai

Įvertink šį straipsnį

    Prenumeruokite ir gaukite žinias pirmieji

    Taip pat skaitykite

    Skaityti daugiau
    Skaityti daugiau