Verslui

„Vilniaus vandenys“: IT infrastruktūros atnaujinimas, leidęs sutaupyti ne tik išlaidas, bet ir laiką

Podcast’ai Spotify platformoje

Prieš metus didžiausia vandentvarkos bendrovė Lietuvoje – „Vilniaus vandenys” – pradėjo inovatyvų projektą, kurio metu į daiktų interneto tinklą sujungiami daugiau nei 8 tūkst. šalto vandens skaitiklių. Taip pat pradėtas ne ką mažiau svarbus projektas – liepą startavo svarbiausių IT sistemų darbą užtikrinančios infrastruktūros atnaujinimas. Drauge su IT partneriais „Blue Bridge“ įgyvendintas didelio masto pokytis leido sumažinti išlaidas duomenų bazių licencijoms, sutrikimų rizikas ir užtikrinti patikimesnį pagrindinės verslo valdymo sistemos (ERP) veikimą.

Apie SQL infrastruktūros atnaujinimą, jo iššūkius ir rezultatus, pasakoja „Vilniaus vandenys“ IT skyriaus vadovas Evaldas Stankūnas ir „Blue Bridge“ Infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas Algirdas Lunys.

Produktų gyvavimo pabaiga paskatino peržvelgti TCO

Maždaug kelios dešimtys sistemų, kuriomis kasdien naudojasi 700 darbuotojai – taip atrodo „Vilniaus vandenų“ ūkis. Tarp šių sistemų – ne tik naujausia, skirta nuotoliniu būdu sekti skaitiklių rodmenis, bet ir „Microsoft Dynamics NAV“ pagrindu sukurta klientų apskaitos sistema.

Būtent kritinės reikšmės sistemos SQL infrastruktūros palaikymo pabaiga paskatino susimąstyti apie platesnio masto atsinaujinimą

„Pamatėme, kad tai gali tapti galimybe sumažinti visų SQL licencijų ir IT resursų nuomos kaštus. Be to, toks atnaujinimas leistų pasirūpinti patikimesniu NAV bei kitų sistemų veikimu, kurį užtikrintų naujausios įmanomos SQL versijos. Taip šalia tikslo pasirūpinti NAV infrastruktūra nutarėme siekti ir mažesnės programinės įrangos TCO (liet. Bendra nuosavybės kaina)“, – pasakoja Evaldas Stankūnas.

Atnaujinant ilgus metus kurtos sistemos infrastruktūrą

Viešąjį konkursą projekto įgyvendinimui laimėjo „Blue Bridge“. Kaip pasakoja šios įmonės Infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas Algirdas Lunys, projektas susidėjo iš trijų pagrindinių etapų: esamos infrastruktūros analizės, atnaujinimų testavimo ir atnaujinimo įgyvendinimo.

„Kalbant apie naujesnes sistemas, nesklandumų, kuriuos galėjo sukelti atnaujinimas, tikimybė buvo nedidelė. Tačiau, prieš daugiau nei dešimtmetį pradėtos kurti, daug integracijų turinčios „MS Dynamics NAV“ infrastruktūros atnaujinimas nebuvo paprastas. Pirmiausia dėl to, kad buvo sunku tiksliai prognozuoti, kokią įtaką aplikacijos veikimui gali turėti atnaujinimas. Juolab, kad buvo suplanuota „šokti“ net per kelias „SQL Server“ ir duomenų bazių versijas“, – įdomiausią projekto iššūkį įvardyja A. Lunys.

Buvo sunku tiksliai prognozuoti, kokią įtaką aplikacijos veikimui gali turėti atnaujinimas

Jį papildo E. Stankūnas, pastebėdamas, kad planuojant atnaujinimą surinkta informacija leido daryti prielaidą, kad naujesnė SQL versija bus suderinama su 2009 m. „MS Dynamics NAV“. Tačiau išsamesnes įžvalgas galėjo pateikti tik realus testavimas.

„Kai atnaujinimo suderinamumas buvo išbandytas, įsitikinome, kad pagrindinės sistemos funkcijos veikia. Tačiau turėjome omeny, kad testavimui pasitelkiami daug mažesni duomenų kiekiai, nei tie, kuriuos sistema turi apdoroti realybėje. Todėl net po sėkmingo testo, migraciją atlikome iš dalies remdamiesi teorinėmis prielaidomis“, – šypteli pašnekovas.

Įgyvendinus atnaujinimą, iššūkių iš tikrųjų nepavyko išvengti. Nors techniškai atnaujinimas pavyko, sistemos pagrindinių funkcijų veikimas pastebimai sulėtėjo.

„Problemos sprendimo ieškojome drauge su programuotojais, prisidėjusiais prie sistemos kūrimo ir „Blue Bridge“ komanda, kuriai teko papildomai gilintis ne tik į įprastus SQL veikimo aspektus, bet ir į aplikacijos niuansus. Be šių bendrų pastangų, greičiausiai, neturėtume tokių gerų rezultatų ir stabiliai veikiančios sistemos“, –neslepia E. Stankūnas.

Sumažėję kaštai ir didesnis atsparumas IT nelaimėms

Nepaisant nepatogumų, kuriuos teko patirti iškart po SQL infrastruktūros atnaujinimo, projektas baigtas per numatytą laiką – penkis mėnesius, o SQL serverių konsolidavimo ir atnaujinimo sukurta vertė – ilgalaikė.

Serverių konsolidavimas leido pasiekti svarbiausią tikslą – nuo 25 iki 12 sumažinti licencijuojamų objektų skaičių, o kartu ir išlaidas IT infrastruktūrai

„Serverių konsolidavimas leido pasiekti svarbiausią tikslą – nuo 25 iki 12 sumažinti licencijuojamų objektų skaičių, o kartu ir išlaidas IT infrastruktūrai“, – įvardija E. Stankūnas.

„Blue Bridge“ atstovas Algirdas Lunys paaiškina, kad sumažinti IT infrastruktūros išlaikymo kaštus pavyko atlikus kelis esminius darbus. Pirmiausia – atsisakius kiekvienai sistemai dedikuoto serverio ir juos sujungus, tokiu būdu 16 serverių buvo apjungti į 5: „Kadangi licencijų skaičius buvo tiesiogiai susijęs su sistemoms priskirtų branduolių skaičiumi, surinkus „SQL Server“ sistemų greitaveikos rodiklius, atlikus jų analizę ir koreliaciją, pavyko sumažinti branduolių kiekį nepadarant žalos sistemų greitaveikai.“

Kitas svarbus rezultatas – tai, kad SQL naujesnės versijos leido standartizuoti „SQL Server“ infrastruktūrą. Ateityje tai leis ne tik išnaudoti naujų versijų funkcionalumą, bet ir sumažinti kaštus bei laiko sąnaudas sistemų priežiūrai ir naujo aplikacijų funkcionalumo testavimui.

Norite sužinoti daugiau apie „Blue Bridge“ duomenų valdymo sprendimus ir paslaugas? Užpildykite žemiau esančią formą

SQL

Įvertink šį straipsnį

    Prenumeruokite ir gaukite žinias pirmieji

    Taip pat skaitykite

    Skaityti daugiau
    Skaityti daugiau