„Vilniaus vandenys“: IT infrastruktūros atnaujinimas leidęs sutaupyti ne tik išlaidas, bet ir laiką

Prieš metus didžiausia vandentvarkos bendrovė Lietuvoje – „Vilniaus vandenys” – pradėjo inovatyvų projektą, kurio metu į daiktų interneto tinklą sujungiami daugiau nei 8 tūkst. šalto vandens skaitiklių. Taip pat pradėtas ne ką mažiau svarbus projektas – liepą startavo svarbiausių IT sistemų darbą užtikrinančios infrastruktūros atnaujinimas. Drauge su IT partneriais „Blue Bridge“ įgyvendintas didelio masto pokytis leido sumažinti išlaidas duomenų bazių licencijoms ir sutrikimų rizikas , taip pat – užtikrinti patikimesnį pagrindinės verslo valdymo sistemos (ERP) veikimą.

Produktų gyvavimo pabaiga paskatino peržvelgti TCO

Apie „SQL“ infrastruktūros atnaujinimą, jo iššūkius ir rezultatus, pasakoja „Vilniaus vandenys“ IT skyriaus vadovas Evaldas Stankūnas ir „Blue Bridge“ Infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas Algirdas Lunys.
Maždaug kelios dešimtys sistemų, kuriomis kasdien naudojasi 700 darbuotojai – taip atrodo „Vilniaus vandenų“ ūkis. Tarp šių sistemų – ne tik naujausia, skirta nuotoliniu būdu sekti skaitiklių rodmenis, bet ir „Microsoft Dynamics NAV“ pagrindu sukurta klientų apskaitos sistema.
Būtent šios kritinės reikšmės sistemos veikimą palaikančios „SQL“ infrastruktūros palaikymo pabaiga paskatino susimąstyti apie platesnio masto atsinaujinimą.
„Svarstydami apie „MS Dynamics NAV“ infrastruktūros atnaujinimą, pamatėme, kad tai gali tapti galimybe sumažinti visų „SQL“ licencijų ir IT resursų nuomos kaštus. Be to, toks atnaujinimo projektas leistų pasirūpinti patikimesniu „NAV“ bei kitų sistemų veikimu, kurį užtikrintų naujausios įmanomos „SQL“ versijos. Taip šalia tikslo pasirūpinti „NAV“ infrastruktūra nutarėme siekti ir mažesnio programinės įrangos TCO (liet. Bendra nuosavybės kaina)“, – pasakoja Evaldas Stankūnas.

Atnaujinant ilgus metus kurtos sistemos infrastruktūrą

Viešąjį konkursą projekto įgyvendinimui laimėjo „Blue Bridge“. Kaip pasakoja šios įmonės Infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas Algirdas Lunys, projektas susidėjo iš trijų pagrindinių etapų: esamos infrastruktūros analizės, atnaujinimų testavimo ir realaus atnaujinimo įgyvendinimo.
„Kalbant apie naujesnes sistemas, nesklandumų, kuriuos galėjo sukelti atnaujinimas, tikimybė buvo nedidelė. Tačiau, prieš daugiau nei dešimtmetį pradėtos kurti, daug integracijų turinčios „MS Dynamics NAV“ infrastruktūros atnaujinimas nebuvo paprastas. Pirmiausia dėl to, kad buvo sunku tiksliai prognozuoti, kokią įtaką aplikacijos veikimui gali turėti atnaujinimas. Juolab, kad buvo suplanuota „šokti“ net per kelias „SQL Server“ ir duomenų bazių versijas“, – įdomiausią projekto iššūkį apibūdina A. Lunys.
Algirdas Lunys, „Blue Bridge“ Infrastruktūros valdymo sprendimų skyriaus vadovas
Jį papildo E. Stankūnas, pastebėdamas, kad planuojant atnaujinimą surinkta informacija leido daryti prielaidą, kad naujesnė „SQL“ versija, prie kurios ketinta pereiti, bus suderinama su 2009 m. „MS Dynamics NAV“. Tačiau išsamesnes įžvalgas galėjo pateikti tik realus testavimas.
„Kai atnaujinimo suderinamumas buvo išbandytas, įsitikinome, kad pagrindinės sistemos funkcijos veikia. Tačiau turėjome omeny, kad testavimui pasitelkiami daug mažesni duomenų kiekiai, nei tie, kuriuos sistema turi apdoroti realybėje. Todėl net po sėkmingo testo migraciją atlikome iš dalies remdamiesi teorinėmis prielaidomis“, – šypteli pašnekovas.
Įgyvendinus atnaujinimą, iššūkių iš tikro nepavyko išvengti. Nors techniškai atnaujinimas pavyko, sistemos pagrindinių funkcijų veikimas pastebimai sulėtėjo.
„Problemos sprendimo ieškojome drauge su programuotojais, prisidėjusiais prie sistemos kūrimo ir „Blue Bridge“ komanda, kuriai teko papildomai gilintis ne tik į įprastus „SQL“ veikimo aspektus, bet ir į aplikacijos veikimo niuansus. Be šių bendrų pastangų, greičiausiai, neturėtume tokių gerų rezultatų ir stabiliai veikiančios sistemos“, –neslepia E. Stankūnas.

Sumažėję kaštai ir didesnis atsparumas IT nelaimėms

Nepaisant nepatogumų, kuriuos teko patirti iškart po „SQL“ infrastruktūros atnaujinimo, projektas baigtas per numatytą laiką – penkis mėnesius, o „SQL“ serverių konsolidavimo ir atnaujinimo sukurta vertė – ilgalaikė.
„Serverių konsolidavimas leido pasiekti svarbiausią tikslą – nuo 25 iki 12 sumažinti licencijuojamų objektų skaičių, o kartu ir išlaidas IT infrastruktūrai“, – įvardija E. Stankūnas.
„Blue Bridge“ atstovas Algirdas Lunys paaiškina, kad sumažinti IT infrastruktūros išlaikymo kaštus pavyko atlikus kelis esminius darbus. Pirmiausia – atsisakius kiekvienai sistemai dedikuoto serverio ir juos sujungus, taip 16 serverių buvo apjungti į 5: „Kadangi licencijų skaičius buvo tiesiogiai susijęs su sistemoms priskirtų branduolių skaičiumi, surinkus „SQL Server“ sistemų greitaveikos rodiklius, atlikus jų analizę ir koreliaciją, pavyko sumažinti branduolių kiekį, nepadarant žalos sistemų greitaveikai.“
Kitas svarbus rezultatas, kurio pavyko pasiekti – tai, kad „SQL“ naujesnės versijos leido standartizuoti „SQL Server“ infrastruktūrą. Ateityje tai leis ne tik išnaudoti naujų versijų funkcionalumą, bet ir sumažinti kaštus ir laiko sąnaudas sistemų priežiūrai bei aplikacijų naujo funkcionalumo testavimui.

Duomenų valdymo paslaugos

Duomenimis grindžiama ekonomika – tai veržlaus augimo galimybė, leidžianti atsirasti naujoms paslaugoms bei paskatinti inovacijų erą versle.
Įgalinkite savo organizaciją greitai ir paprastai tapti duomenimis grįsta įmone!