Persikėlus net pas didžiausią „debesų“ tiekėją pasaulyje, greičiausiai rūpintis tik geresniu sistemų našumu nepavyks. Dėl IT specialistų trūkumo bei finansinių priežasčių savarankiškai gali tekti pasirūpinti ir DevOps darbais. Būtent su tokiais darbais susijęs debesijos paslaugų pritaikymas organizacijos poreikiams ir galimybėms yra vienas netikėčiausių iššūkių, su kuriuo susiduria verslas, pradėjęs naudoti „Amazon Web Services“ (AWS), „Google Cloud Platform“ ar kitų pasaulinių tiekėjų paslaugas.
Kas padeda užtikrinti, kad debesijos paslaugų ekosistema nepavirstų džiunglėmis ir padėtų kurti apčiuopiamą vertę įmonei bei jos galutiniams klientams, savo įžvalgomis bei patirtimi dalijasi „Blue Bridge“ IT paslaugų vadybininkė Toma Čechavičiūtė ir JAV draudimo įmonės „Veracity Insurance Solutions“ Programinės įrangos inžinerijos vadovė Lijana Zabulionienė.
Užtikrinant integraciją į paslaugų ekosistemą
Apie daugelį iššūkių, kurie atsiranda perėjus prie didžiųjų debesų tiekėjų paslaugų, galima net neįtarti, pastebi „Blue Bridge“ IT paslaugų vadybininkė Toma Čechavičiūtė, padedanti Lietuvos ir tarptautinėms įmonėms susikurti jų poreikius atitinkančią IT infrastruktūrą viešajame „debesyje“.
„Pasaulinių tiekėjų paslaugų pasirinkimas – labai platus, todėl svarbu adaptuoti šias paslaugas savo sistemoms. Šis procesas reikalauja aktyvaus įsitraukimo optimizuojant „debesų“ infrastruktūrą ir jos kaštus. Todėl iš esmės persikėlusios į viešąjį „debesį“, organizacijos nepabėga nuo IT infrastruktūros klausimų. Pirmiausia – darbų, kurie priklauso DevOps (angl. Development & Operations) kategorijai“, – pasakoja T. Čechavičiūtė.
Kaip rodo ilgametė „Veracity Insurance Solutions“ patirtis naudojant AWS infrastruktūrą, didžioji dalis pažangių DevOps darbų kyla iš poreikio integruotis į tiekėjo paslaugų ekosistemą.
„Kuo daugiau adaptacijos ir integracijos, tuo verslui patogiau. Kita vertus, tiekėjo pasirinkimas yra itin atsakingas, nes vis labiau „įaugant“ į pasirinkto tiekėjo ekosistemą, iš jos vis sudėtingiau išeiti ir pasirinkti kitą tiekėją“, – pastebi „Veracity Insurance Solutions“ Programinės įrangos inžinerijos vadovė L. Zabulionienė.
Geriausiesiems rezultatams pasiekti – ir „sava“ IT komanda
Pasakodama apie konkrečius darbus, kurių prireikia naudojant viešųjų debesų tiekėjų paslaugas, T. Čechavičiūtė sako, kad vien raktažodžiais „našumas“ ar „greitaveika“ dažniausia apsiriboti nepavyksta. Pavyzdžiui, įmonės IT komandos darbų sąraše atsiranda ir daug „rankinių“ užduočių, susijusių su aplikacijos atnaujinimų priežiūra, papildomi projektai, skirti kibernetinio saugumo stiprinimui ir t. t.
Dalydamasi sistemų priežiūros AWS „debesyje“ ypatumais, L. Zabulionienė sako, kad užduotis IT komandai iš esmės galima suskirstyti į dvi grupes.
Pirmoji – tai reikalavimai atitikti įvairiems tarptautiniams standartams, padiktuotiems verslo specifikos. Antroji – užduotys, nukreiptos į verslui svarbius aplikacijos tobulinimus, susijusius su geresne galutinių naudotojų patirtimi: „Pavyzdžiui, savarankiškai įgyvendiname ir darbus, suteikiančius papildomą saugumą bei patikimumą. Taip pat – užduotis, susijusias su aktyviu inovacijų adaptavimu, perėjimu prie pažangiausių, inovatyvių AWS paslaugų – su visa komanda siekiame tikslų, kurių įgyvendinimas atsipirks ilgojoje perspektyvoje, sukurdamas pridėtinę vertę ir klientams, ir verslui.“
Kaip pastebi abi pašnekovės, siekiant išnaudoti visus viešojo „debesies“ privalumus, apsieiti be „savo“ IT specialistų ar tiekėjo paslaugų gali nepavykti. Kaip fizinės IT infrastruktūros, debesijos paslaugų sklandus veikimas priklauso nuo IT specialistų.
„Net pačios pažangiausios debesų kompiuterijos paslaugos neatneš vertės ir negalės padėti žengti į priekį be jas adaptuojančių žmonių. Be to, negalima pamiršti, kad didieji „debesų“ tiekėjai nėra apsaugoti nuo veiklos sutrikimų. Tad IT komanda turėtų pasirūpinti ir planu B, kuris padėtų išvengti rimtesnių aplikacijos veikimo nesklandumų tokiais atvejais“, – pastebi T. Čechavičiūtė.
Kada papildomiems darbams pasitelkiami IT tiekėjai?
Lijana Zabulionienė, „Veracity Insurance Solutions“ Programinės įrangos inžinerijos vadovė
Įvardydama priežastis, paskatinusias „Veracity Insurance Solutions“ ieškoti IT tiekėjų, galinčių prisidėti prižiūrint dvi kritinės reikšmės sistemas AWS infrastruktūroje, L. Zabulionienė pasakoja, kad susidurta su dažna dilema – samdyti kelis papildomus IT inžinierius ar patikėti dalį darbų IT tiekėjui. Pasirinkti pastarąjį variantą paskatino didesnio patikimumo garantas bei įvairiapusiškesnis techninių žinių bagažas.
„Kitaip nei „vidiniai“ IT žmonės, IT tiekėjai gali užtikrinti profesionalią pagalbą 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, be išeiginių, švenčių. Kadangi mūsų aplikacijų apkrova labai didelė, patikimas jų veikimas yra tarp prioritetinių verslo tikslų. Be to, darbas su tiekėju apsaugo nuo darbuotojų kaitos, poreikio ieškoti naujų specialistų. Galiausiai – IT tiekėjas gali suteikti profesionalias konsultacijos, specifinių sričių žinias ir kitus kokybiškai aplikacijų priežiūrai bei infrastruktūros vystymui reikalingus privalumus“, – pasakoja pašnekovė.
Šiuo metu „Veracity Insurance Solutions“ bendradarbiauja su „Blue Bridge“ DevOps specialistų komanda. Tarp drauge įgyvendinamų darbų – ne tik kasdienė proaktyvi aplikacijų priežiūra ir užklausų sprendimas, bet ir infrastruktūros gerinimo bei optimizavimo projektai – IT veiklos atkūrimo (angl. disaster recovery) plano parengimas bei testavimas, saugumo pažeidžiamumo analizė ir saugumo sprendimų diegimas, aplikacijos veikimui svarbių parametrų stebėjimas.
Padeda nustatyti prioritetus ir tikslingai tobulėti
Tarp svarbiausių bendro darbo su „Blue Bridge“ privalumų, „Veracity Insurance Solutions“ Programinės įrangos inžinerijos vadovė įvardija patikimesnę ir paprastesnę aplikacijų priežiūrą. Taip pat galimybę strategiškai vystyti bei adaptuoti IT infrastruktūrą.
„Kas ketvirtį gaudami pasiūlymus apie rekomenduojamus darbus, galime išsirinkti svarbiausius tikslus ir kryptingai jų siekti, nuolat tobulinant ir aplikaciją, ir ją palaikančią infrastruktūrą“, – pasakoja L. Zabulionienė.
Pašnekovė pasidalija įžvalga, kad renkantis IT tiekėją svarbu atkreipti dėmesį ne tik į jo komandos kompetencijas, bet ir komunikacijos sklandumą, pasiryžimą reguliariai skirti laiko informacijos apie svarbiausius pokyčius infrastruktūroje suteikimui.
„Blue Bridge“ IT paslaugų vadybininkė T. Čechavičiūtė apibendrindama darbus, kuriais tenka pasirūpinti persikėlus į viešąjį „debesį“, primena: „Vien įsigijus debesijos paslaugas, jų tiekėjas automatiškai netampa atsakingas už optimalų, ekonomiškai patrauklų Jūsų aplikacijos veikimą, automatinių rutininių darbų įgyvendinimą, papildomą saugumą ar atitikimą tam tikriems standartams. Pasauliniai debesijos tiekėjai neįsipareigoja prisidėti ir vystant bei įgyvendinant Jūsų ilgalaikę IT viziją. Kadangi siekiant šių tikslų dažniausiai prireikia kol kas rinkoje gana retų DevOps kompetencijų, pravartu iš anksto pagalvoti, kas galėtų šiuos darbus atlikti Jūsų komandoje arba kokį IT partnerį galėtumėte pasirinkti.“