„Datalogic commerce“ kūrėjai: „Nuo IT infrastruktūros priklauso dalis verslo sėkmės“
Daugiau nei 15 tūkst. užsakymų iš 30 pasaulio valstybių – tokia didmeninei prekybai skirto sprendimo „Datalogic commerce“ dienos statistika. Tačiau šio įrankio kūrėjų – lietuvių ir estų įmonės DLS OU darbas neapsiriboja vien sistemos pritaikymu klientams. Dalis komandos užduočių taip pat susijusi su IT infrastruktūra, užtikrinančia nepertraukiamą „Datalogic commerce“ darbą.
Ant svarstyklių – didieji ir lokalūs „debesų“ tiekėjai
„Datalogic commerce“ sistema gali būti teikiama SaaS arba hibridiniu principu, priklausomai nuo to, ko pageidauja klientas. Vis dėlto sistemos kūrėjams tai reiškia tą patį – rūpestį IT infrastruktūra, kad ir iš kur jį veiktų – iš „debesų“ ar iš nuosavo duomenų centro. Tai paverčia DLS OU ne visai eiliniais IT klientais.
„Rinkdamiesi IT partnerius, vertiname ne tik kainą, bet ir aptarnavimo kokybę, serverių lokaciją, pasiekiamumą ir kitus parametrus. Pradėję dairytis naujo IT tiekėjo, vertinome ir didžiųjų debesų tiekėjų, tokių kaip AWS, pasiūlymus, nes technologiškai jie mums tiko“, – sako įmonės atstovas D. Budzinauskas.
Donatas Budzinauskas, DLS OU Lietuva vadovas
Vis tik atidėti šiuos variantus į šalį privertė kelios aplinkybės. „Pirma, netikrumas dėl duomenų saugojimo reglamentavimo, antra, galimai ilgas reakcijos laikas į mūsų užklausas. Mums reikėjo galimybės spręsti visus iškilusius klausimus „čia ir dabar“, tiesiog paskambinus. Šis kriterijus paskatino atsigręžti į vietinių debesijos tiekėjų paslaugas“, – pasakoja pašnekovas.
Grūdus nuo pelų atsirinkti padėjo patirtis
Lietuvos rinkoje dirbant su IT tiekėjais DLS OU jau turi nemažai patirties, todėl tiksliai žinojo, kokių kompetencijų ieško.
„Ieškojome lygiaverčio IT partnerio su giliu srities išmanymu, kuris galėtų įgyvendinti pažangius ir sudėtingus sprendimus, padėti mums rasti būdą tam tikrus dalykus daryti paprasčiau, galiausiai – norėjome greitai valdyti resursus, o ne laukti, kol mūsų prašymas įveiks daugybę žingsnių tiekėjo komandos viduje. Trumpai tariant, įsigydami IaaS norėjome tikro lankstumo bei greičio. Svarbi buvo ir resursų kainodara – norėjome mokėti už tiek, kiek sunaudojame“, – vardija D. Budzinauskas ir apibendrina, kad ankstesnė įmonės patirtis galiausiai paskatino kreiptis į „Blue Bridge“ debesų kompiuterijos komandą.
Perkeliant duomenis tam tikra rizika išlieka visada
Ar tiekėjas – tinkamai pasirinktas, DLS OU komanda galėjo įsitikinti pačioje bendradarbiavimo pradžioje, kai pradėtas šimtų gigabaitų perkėlimo planavimas.
„Rekomendacija visiems, besiruošiantiems duomenų migracijai, paprasta – ruoškis blogiausiam, tikėkis geriausio. Planuojant tokį projektą reikia apgalvoti kelis žingsnius į priekį, turėti ne tik A, bet ir B planą. Net jeigu jūsų pageidaujamas sprendimas nėra sudėtingas, kasdieniai dalykai gali tapti iššūkiu. Rizika migruojant visada išlieka“, – pastebi pašnekovas ir neslepia, kad planuoti darbus labiausiai neramino „downtime“ – sistemos neveikimo laikas migracijos metu.
„Kai suskaičiavome, kiek turime duomenų ir kiek galėtų trūkti jų perkėlimas, pasišiaušė plaukai – supratome, kad per vieną naktį galime ir nespėti. Daug ką išsprendė „Blue Bridge“ komandos parengti migracijos scenarijai, iš kurių galėjome pasirinkti sau tinkamiausią. Po testavimų su „Blue Bridge“ komanda pradėjome fizinį duomenų perkėlimą. Jis trūko vos kelias valandas – daug trumpiau, nei tikėjomės“, – pasakoja D. Budzinauskas.
Galimybė klientui rinktis iš kelių migracijos scenarijų – įprastas „Blue Bridge“ procesas, pasakoja IT paslaugų vadybininkė Alesia Sapagova-Kutkienė: „Svarbiausias tikslas – atsižvelgti į individualius kiekvieno kliento poreikius, didžiausias rizikas ir galimą sistemų prastovos laiką. Rekomenduodami kelis scenarijus ir drauge su klientu parinkdami patį tinkamiausią, užtikriname, kad bus pasirinktas ne tik saugiausias, bet ir naudingiausias scenarijus.“
Alesia Sapagova-Kutkienė, „Blue Bridge“ IT paslaugų vadybininkė