Režisieriaus Mindaugo Survilos dokumentinis filmas „Sengirė“, neseniai pelnęs Italijoje vykstančio Lessinjos filmų festivalio pagrindinį prizą, pasakoja apie senųjų Lietuvos miškų florą ir fauną. Dramatiškų ir komiškų akimirkų iš gyvūnijos pasaulio įamžinimui prireikė daug sunkaus filmo kūrybinės komandos darbo, todėl dokumentinės odės gamtai autorius M. Survila neslepia – galimybė saugoti neįkainojamą filmo medžiagą „Blue Bridge“ duomenų centre leido daugiau dėmesio skirti filmavimo procesui, o ne techninių problemų sprendimui.
Problema, su kuria susiduria dauguma filmų kūrėjų
„Sengirės“ kūrėjų ir „Blue Bridge“ bendradarbiavimas prasidėjo dar prieš ketverius metus, kai filmas pradėtas filmuoti. M. Survila pasakoja, kad kreipėsi į „Blue Bridge“ norėdamas pasiteirauti, ar IT įmonė norėtų prisidėti prie filmo atsiradimo.
„Sutarėme, kad „Blue Bridge“ parems „Sengirę“ duomenų centro paslaugomis. Kadangi filmuotos medžiagos labai daug ir ji aukštos kokybės, reikia daug vietos jos saugojimui, tad „Blue Bridge“ pasiūlymas buvo itin aktualus. Jau vėliau sužinojome, kad nemažai filmų kūrėjų patiki nufilmuotos medžiagos saugojimą IT profesionalams, tačiau turėjome šį sprendimą atrasti patys“, – pasakoja M. Survila.
Galimybė laikyti jau nufilmuotą medžiagą „Blue Bridge“ duomenų centre, kaip pripažįsta filmo autorius, nuo pečių nuėmė nemenką dalį naštos. „Galėjau nebesukti galvos kaip ir kur saugoti medžiagą, kad ji nepradingtų ir būtų prieinama. Tai leido daugiau laiko skirti svarbiausiems filmo kūrimo klausimams, kurių buvo tikrai nemažai – pradedant nuo to, kaip geriau įlipti į medį ir nufilmuoti paukščių šeimyną ir baigiant kitais filmo kūrimo darbais“, – dėsto pašnekovas
Įspūdingi sengirių vaizdai – „Blue Bridge“ duomenų centre
Visą filmo kūrimo laiką režisierius galėjo bet kada perduoti jau nufilmuotą medžiagą į „Blue Bridge“ komandos rankas. Nufilmuotą medžiagą „Blue Bridge“ specialistai įrašydavo į dvi skirtingo tipo LTO kasetes, kurių vieną grąžindavo autoriui, o kitą saugojo „Blue Bridge“ duomenų centre. LTO kasetės, naudojamos ir bibliotekose didelės apimties duomenų archyvavimui, yra viena patikimiausių ir ilgaamžiškiausių duomenų archyvavimo technologijų.
„Nufilmuota medžiaga taip pat buvo laikoma „Blue Bridge“ objektinėje duomenų saugykloje (angl. object storage), kuri pritaikyta saugoti didelius nestruktūrizuotos duomenų kiekius ir puikiai atitinka tokio pobūdžio poreikius, nes filmuotos medžiagos kiekis yra didelis, statiškas, tačiau duomenims taip pat reikalingas aukštas saugojimo patikimumas“, – pasakoja „Blue Bridge“ IT paslaugų valdymo skyriaus vadovas Mindaugas Maraulas.
Galiausiai, kaip neretai atsitinka kuriant filmus, medžiagos postprodukcijos darbams prireikė labai netikėtai ir tuoj pat, pasakoja M. Survila, pastebėdamas, kad net toks iššūkis nesukėlė „Blue Bridge“ komandai didesnių iššūkių – rasti reikiamus failus duomenų centre daug lengviau nei išoriniuose diskuose. Reikiamų failų atidavimas autoriui buvo vykdomas dviem būdais – įrašant į diskus ir atiduodant fizinėje laikmenoje arba pasitelkiant objektinės duomenų saugyklos nuorodas, kurias galima naudoti didelių duomenų kiekio persiuntimui esant sparčiam interneto ryšiui.
Sudėtingoms užduotims – vis paprastesni sprendimai
Kino režisierius Mindaugas Survila pastebi, kad šiuolaikiniame kino pasaulyje daugėja skaitmeninių duomenų, todėl bendras darbas su IT specialistais tampa vis aktualesnis. „Ateityje taip pat mielai bendradarbiaučiau su „Blue Bridge“, šiuo metu jau galvoju apie naują kino projektą“, – intriguoja kūrėjas.
Kaip pastebi „Blue Bridge“ atstovas M. Maraulas, tobulėjant ir pingant pažangiausioms technologijomis, dar prieš kelerius metus sudėtingos užduotys šiandien yra labai greitai ir lengvai įgyvendinamos: „Technologinės pažangos rezultatas tas, kad meno pasaulio atstovai, visada turintys sąsajų su technologijomis, tačiau neretai stokojantys lėšų, šiandien gali pasitelkti prieinamas pažangiausias technologijas ir daugiau laiko skirti kūrybai.“
Norite sužinoti daugiau apie „Blue Bridge“ duomenų centro paslaugas? Parašykite mums!