Netikėtų užduočių sprendimas, kruopštus planavimas, bendravimas su klientais ir laikas, skirtas gilinti žinias pasirinktoje IT srityje – būtent taip dažniausiai atrodo „Blue Bridge Bond“ IT inžinierių savaitė. „Tam, kad galėtum dirbti šį darbą reikia ne tik technologinių žinių, bet ir komunikabilumo – noro ir mokėjimo bendrauti su žmonėmis ir įgūdžio jų klausytis“, – pastebi vienos iš „Blue Bridge Bond“ IT inžinierių grupės vadovas Gediminas. Tad kuo dar stebina šis darbas ir kaip skiriasi įvairių sričių IT inžinierių kasdienybė?
4 skirtingų kompetencijų komandos
„Blue Bridge Bond“ IT inžinieriai dirba pasiskirstę pagal kompetencijas į 4 grupes. Informacinių sistemų priežiūros grupės IT inžinieriai rūpinasi klientų duomenų bazėmis, Duomenų centro infrastruktūros grupės – klientų IT infrastruktūra, pavyzdžiui, serveriais. Naudotojų aptarnavimo grupė atsakinga už klientų kompiuterių priežiūrą, o Technologijų ir automatizavimo grupė atlieka kompiuterinių darbo vietų paruošimą ir įvairių procesų automatizaciją.
Visų grupių IT inžinierių darbas turi ir esminių panašumų – tai bendravimas su klientais ir būtinybė nuolat tobulėti. „Skatiname IT specialistų gilinimąsi į pasirinktą sritį ar net kelias. Palaikome savarankiškas studijas, mokymų ir seminarų lankymą, egzaminų laikymą naujiems sertifikatams gauti. Įmonė ne tik apmoka mokymosi išlaidas, bet ir suteikia laiko mokslams“, – pasakoja Technologijų ir automatizavimo grupės vadovas Gediminas.
Dar viena neatsiejama IT inžinierius darbo „Blue Bridge Bond“ dalis – budėjimas visą parą. „Kiekvieną savaitę IT inžinieriai rotuojasi ir perima budėjimą. Bet to bijoti nereikia – incidentai, kai pas klientą reikia vykti ne darbo metu, nutinka retai. Dažniausiai budintis inžinierius dirba iš namų ir sprendžia incidentus nuotoliniu būdu“, – pasakoja Arūnas, Naudotojų aptarnavimo grupės vadovas.
Greitoji IT pagalba – Naudotojų aptarnavimo grupė
IT inžinierių komandos „Blue Bridge Bond“ sprendžia skirtingo pobūdžio IT situacijas ir naudojasi skirtingais įrankiais. Tačiau dauguma klientų užklausų ir pranešimų apie incidentus pirmiausia atkeliauja į Naudotojų aptarnavimo grupę, kurioje dirbantys IT inžinieriai atsakingi už pagalbos, susijusios su kompiuterinėmis darbo vietomis, suteikimą.
„Didžiąją dalį IT inžinierių darbo šioje grupėje sudaro užklausų registravimas ir problemų sprendimas nuotoliniu būdu arba nuvykus pas klientą. Nors visada galime pasitarti su kolegomis, daugiausiai dirbame savarankiškai, todėl labai praverčia ankstesnė panašaus darbo patirtis ir vadybiniai įgūdžiai – IT inžinieriai bendrauja tiesiogiai su užklausą pateikusiais kliento darbuotojais. Kadangi rimtesnius incidentus neretai lydi neigiamos emocijos, šis darbas – stresui atspariems ir iššūkių nebijantiems žmonėms“, – pasakoja Arūnas, kuris prieš tapdamas IT paslaugų teikimo grupės vadovu, pats 7 metus dirbo IT inžinieriumi.
Šioje grupėje IT inžinieriai taip pat skatinami išsirinkti ir gilintis į labiausiai patinkančią sritį, specializuotis. „Jeigu žmogui sunkiau apsispręsti, siūlome tą specializaciją, kurios labiausiai reikia ne tik mūsų skyriui, bet ir visai „Blue Bridge“ įmonių grupei. Pavyzdžiui, tai gali būti duomenų bazės ar „Office 365“ produktai. Be to, stengiamės sukurti sąlygas nuolat mokytis – suteikiame ne tik priėjimą prie mokamų seminarų internetu, bet ir padrąsiname pasiimti išeiginę mokslams arba skirti tam laisvesnę dieną darbe“, – pasakoja Arūnas, pastebėdamas, kad tolimesnės karjeros galimybės dirbant šioje grupėje tikrai plačios, tačiau jeigu patinka bendravimas su klientais ir iššūkiai – geresnės vietos nei ši komanda, nėra.
Atsakomybė už šimtus darbo vietų
Problemų sprendimas klientų duomenų centruose, serveriuose, vidinėse sistemose ir kitose IT ūkio komponentuose – Duomenų centro infrastruktūros grupės sritys. Kaip pasakoja vyresnysis šios grupės IT inžinierius Simonas, viena ryškiausių šios komandos ypatybių – dėmesingumas mažiausioms detalėms: „Pas mus atkeliauja užklausos, tiesiogiai susijusios su visa duomenų centrų infrastruktūra ir vidinėmis sistemomis, todėl mūsų grupėje net paprasčiausią IT inžinieriaus darbą lydi didelė atsakomybė – pats mažiausias pakeitimas gali turėti įtakos net kelių šimtų kliento darbuotojų darbui.“
Incidentai, kuriuos sprendžia ši grupė, dažniausiai būna didelio masto – tai pašto sistemų, interneto ryšio ir panašūs sutrikimai, reikalaujantys ne tik greito, bet ir labai tikslaus sprendimo. Kaip pastebi Simonas, priklausomai nuo incidento, jo sprendimo laikas gali būti nuo 4 iki 24 val.
„Dėl greito tempo ir didelės atsakomybės į mūsų grupę daugiausiai atkeliauja daugiau patirties turintys IT inžinieriai, kurie jau išsirinko savo specializaciją – tai gali būti „Windows“, „Linux“ serveriai, failų sistemos, pašto sistemos ir t. t. Dauguma kolegų, kaip ir aš pats, jau turi išsilaikę bent kelis savo srities sertifikatus, o mokymasis egzaminams jau tapęs mūsų laisvalaikio dalimi“, – sako Simonas, pastebėdamas, kad patirties ir gilesnių žinių prireikia ir ruošiantis projektiniams darbams – t. y. padedant klientui įgyvendinti suplanuotus, kritinės reikšmės IT infrastruktūros pokyčius, pavyzdžiui, visos organizacijos pašto sistemos perkėlimą į „debesį“.
Automatizavimo sprendimus kurianti grupė
Kompiuterio paruošimas galutiniam naudotojui ir įrankių, padedančių automatizuoti procesus, kūrimas – svarbiausios Technologijų ir automatizavimo grupės atsakomybės. „Maždaug 80 proc. grupės darbų susiję su klientų kompiuterių paruošimu ir kompiuterių sutrikimų identifikavimu, standartinių paslaugų, tokių kaip antivirusinių sprendimų, diegimu. Likęs laikas skiriamas automatizacijos įrankių kūrimui. Galima sakyti, kad mūsų grupė atsakinga už tai, kad kitiems būtų lengviau dirbti: kuriame sprendimus, kurie palengvina programinės įrangos diegimą, o drauge – mūsų pačių ir kolegų darbą. Skaičiuojama, kad šiuo metu mūsų sukurti kodai sutaupo nuo kelių minučių iki pusvalandžio“, – pasakoja Gediminas, Technologijų ir automatizavimo grupės vadovas, pridurdamas, jog būtent šioje grupėje reikia IT inžinierių, turinčių programavimo pagrindus ir mokančių „PowerShell“ kalbą.
„Vieni IT inžinieriai šioje grupėje kodus kuria, kiti – naudoja. Kadangi pats iš filologo tapau programuotoju, o po to – IT inžinieriumi ir vadovu, tikiu, kad turint noro mokytis ir palankią aplinką nėra nieko neįmanomo. Juokauju, kad jeigu į mano skyrių ateitų dirbti bet kuris žmogus iš gatvės, po kurio laiko galėčiau išugdyti neblogą inžinierių“, – pasakoja Gediminas, pastebėdamas, kad jau dabar kompiuterio paruošimas yra dalinai automatizuotas, todėl net ir neturint IT kompetencijų ir tiesiog vadovaujantis turima metodologija, galima eksperimentuoti, tobulinti kompiuterio paruošimo procesą.
Kitas svarbus šios grupės principas – mokymasis iš kitų grupės narių. „Sudarome sąlygas mokytis vieniems iš kitų, visada esame pasirengę padėti ir patarti. Jeigu reikia – su kiekvienu komandos nariu dirbame asmeniškai“, – pabrėžia Gediminas.
Pašnekovas pastebi, kad kaip rodo patirtis, toks ugdymas pasiteisina – net žmonės, dar nebaigę studijų, susijusių su IT, šioje grupėje greitai išmoksta svarbiausių dalykų, pasiūlo kitokią, praturtinančią perspektyvą. „Turime ir labai įkvepiančių pavyzdžių, kai ilgą laiką ne IT srityje dirbę žmonės dėl savo smalsumo ir imlumo tapo vieni geriausių ir labiausiai vertinamų darbuotojų. Apskritai, viena svarbiausių savybių šiame darbe – komunikabilumas, mokėjimas bendrauti ir klausytis“, – sako Gediminas.
Prisijunk prie „Blue Bridge“ grupės komandos!