Verslui

„Medicina Practica“ laboratorija persikėlimas į „debesį“: didesnis duomenų saugumas bei geresnė jų valdymo kokybė

Podcast’ai Spotify platformoje

Prieš metus vienas pažangiausių medicinos laboratorinių tyrimų tinklų Baltijos regione – „Medicina Practica“ laboratorija – nusprendė iškeisti nuosavą IT ūkį į debesijos paslaugas. Planuojant projektą nesitikėta, kad šis pokytis atneš ne tik didesnį saugumą bei IT priežiūros palengvinimą, bet ir geresnį duomenų valdymą.
Apie projektą, iš esmės pakeitusį IT ūkį, pasakoja „Medicina Practica“ laboratorijos techninės dalies direktoriaus pavaduotojas Andrius Guobys ir projektą įgyvendinusios IT įmonės „Blue Bridge“ IT paslaugų valdymo skyriaus vadovas Mindaugas Maraulas.

Nauji saugumo standartai, padiktavę esminį pokytį

Nuo pat veiklos pradžios kiekviename „Medicina Practica“ laboratorijos padalinyje buvo duomenų bazė ir serveris, kuriuose, užtikrinant duomenų saugumą, buvo laikoma informacija. Tačiau augantys išlaikymo kaštai, vis griežtėjantys saugumo reikalavimai ir didesni sistemų veiklos patikimumo standartai padiktavo planus persikelti į „debesį“.

„Medica Practica“ techninės dalies direktoriaus pavaduotojas Andrius Guobys „Medica Practica“ techninės dalies direktoriaus pavaduotojas Andrius Guobys

Kaip pasakoja „Medicina Practica“ laboratorijos techninės dalies direktoriaus pavaduotojas A. Guobys, lokalių serverių atsisakymas ir visos sistemos centralizacija „debesyje“ taip pat reiškė daug mažesnes IT priežiūros darbų apimtis.

„Kadangi greitai veikiančios sistemos, kuriose gydytojai mato tyrimų rezultatus, turi kritinę reikšmę visai veiklai, bet kokius IT iššūkius turėdavome spręsti iškart, per valandą. Kitaip įvykdavo grandininė reakcija – gydytojai ir laboratorijos darbuotojai negalėdavo laiku atlikti savo darbų, o tai reiškė papildomas jų darbo valandas. Iki persikėlimo IT komanda nuolatos dirbdavo „budėjimo“ režimu, nuolat pasiruošusi spręsti bet kurio padalinio problemas“, – pasakoja pašnekovas ir priduria, kad didelę darbo laiko dalį atimdavo ir atnaujinimų diegimas, kuris turėjo būti atliekamas kiekviename padalinyje atskirai.

Renkantis tiekėją svarbi buvo ir projektų įgyvendinimo patirtis

Renkantis debesijos paslaugų tiekėją, lemiamą vaidmenį vaidino tiekėjo turimas duomenų centras Lietuvos jurisdikcijoje ir panašių projektų įgyvendinimo patirtis.

renkantis debesijos paslaugų tiekėją, lemiamą vaidmenį vaidino tiekėjo turimas duomenų centras Lietuvos jurisdikcijoje ir patirtis.

Kaip pasakoja A. Guobys, vienas svarbiausių atrankos kriterijų buvo tai, kad duomenys būtų laikomi ne nutolusiuose duomenų centruose, o Lietuvoje. Antras svarbus kriterijus buvo tikslus projekto valdymas, pažadų tesėjimas.

„Nuo pat pradžių su „Blue Bridge“ komanda nusistatėme darbų apimtis, sprendimo būdus ir aiškius terminus. Todėl, sakyčiau, sprendimui dirbti su „Blue Bridge“ įtakos turėjo ne tik techniniai sprendimo būdai, bet ir vadybos dedamoji. Didesnių pakeitimų ar nemalonių staigmenų nuo pradinio plano per visą šį laiką praktiškai nebuvo, tad pasirinkome tikrai teisingai“, – sako pašnekovas.

Daugiausiai laiko pareikalavo pasiruošimas persikėlimui

Andrius Guobys neslepia, kad sudėtingiausia persikėlimo į „debesį“ darbų dalis – namų darbai, kuriuos reikėjo atlikti. „Greta kasdienių darbų turėjau ir svarbią užduotį – visuose padaliniuose, kurie išsibarstę po Lietuvą, sukurti naują VPN tinklą. Per maždaug 10 mėnesių apvažiavau visą Lietuvą, tačiau jeigu visas darbo laikas būtų dedikuotas tik šiai užduočiai, darbai galėjo būti atlikti greičiau – per 3-4 mėnesius“, – skaičiuoja pašnekovas.

sudėtingiausia persikėlimo į „debesį“ darbų dalis – namų darbai

Prieš priimant galutinį sprendimą įsigyti debesijos paslaugas buvo atliktas testas –kelios duomenų testinės bazės perkeltos į „debesį“ ir stebėta, kaip keičiasi nutolusių padalinių veikla. „Po šio eksperimento supratome, kad tikrai galima ir reikia perkelti visus duomenis į „Blue Bridge“ serverius“, – sako pašnekovas.

Pokytis, kuriam turi pasiruošti visa organizacija

Pradėjus migracijos darbus, „Medicina Practica“ laboratorijos techninei komandai reikėjo atlikti dar vieną užduotį – suderinti su visa laboratorijos tinklų komanda patogiausią laiką duomenų perkėlimui.

nors tvarkaisi pirmiausia IT reikalus, tai neišvengiamai paliečia visą organizaciją

„Nors tvarkaisi pirmiausia IT reikalus, tai neišvengiamai paliečia visą organizaciją, nes visi be IT – kaip be rankų. Todėl derinimasis tikrai užėmė nemažai laiko ir tam reikia pasiruošti visiems, kurie planuotų panašaus masto projekto įgyvendinimą“, – akcentuoja A. Guobys.
Persikėlimo projektas buvo suderintas su visais darbuotojais taip, kad laikantis grafiko, nei vienas darbuotojas nepajustų pokyčio. „Mums pavyko padaryti taip, kad vieną dieną darbuotojas baigia dirbti su duomenimis lokaliame serveryje, o kitą rytą, prisijungęs prie sistemos, jau dirba su „debesimi“. Pokytis buvo praktiškai nepastebimas, galutinis naudotojas pajuto nebent pagerėjimą – greičiau veikiančias sistemas, sklandų duomenų perdavimą“, – vardija „Medicina Practica“ laboratorijos atstovas.

Mindaugas Maraulas Mindaugas Maraulas

Tiekėjo komandos atstovas, „Blue Bridge“ IT paslaugų valdymo skyriaus vadovas Mindaugas Maraulas taip pat pastebi, kad viena iš įdomiausių ir sudėtingiausių šio projekto dalių buvo tai, kad į „debesį“ keltos 24/7 veikiančios sistemos. Dar daugiau, visos duomenų bazės buvo laikomos atskiruose padaliniuose, tad perkėlimą reikėjo planuoti itin kruopščiai.

sugebėjome ir optimizuoti kliento duomenų bazių veiklą ir taip prisidėti ne tik prie efektyvesnio IT, bet ir verslo kūrimo

„Planavimas, kuriame dalyvavo ir mūsų, ir kliento komanda, buvo tiek pat svarbus, kiek ir įgyvendinimas. Svarbiausia buvo, kad galutiniai sistemų naudotojai nepajaustų trukdžių ir šią užduotį pavyko įgyvendinti. Be to, sugebėjome ir optimizuoti kliento duomenų bazių veiklą ir taip prisidėti ne tik prie efektyvesnio IT, bet ir verslo kūrimo, kas mums, kaip debesijos paslaugų tiekėjams, yra didelis laimėjimas“, – pasakoja M. Maraulas.

Persikėlimo metu pastebėta galimybė pagerinti duomenų valdymą

Projekto analizės ir planavimo etape taip pat buvo įžvelgta duomenų valdymo gerinimo galimybė. Sprendimas, leidžiantis optimizuoti duomenų bazių kiekį, buvo įgyvendintas. Drauge nustatyti ir konkretūs veiksmai, kurie pagerina duomenų kokybę, kuri leidžia organizacijai turėti kokybiškus duomenis ir paprastesnį jų valdymą. Tai padėjo sumažinti programinei įrangai skirtus kaštus, optimizuoti duomenų bazių valdymo kaštus ir turėti greitesnę bei paprastesnę analitiką su geresne duomenų kokybe.

migracijos procese nusprendėme nuo nulio kurti duomenų bazę su naujais filtrais, kas leistų geriau valdyti duomenis

„Medicina Practica“ „Medicina Practica“

„Migracijos procese nusprendėme nuo nulio kurti duomenų bazę su naujais filtrais, kas leistų geriau valdyti duomenis. Tai buvo svarbus ir labai reikalingas sprendimas, kuriam, žinoma, darkart reikėjo visos organizacijos įsitraukimo“, – pasakoja „Medicina Practica“ laboratorijos atstovas ir pabrėžia, kad duomenų valdymo kokybės pagerinimą laiko vienu iš svarbiausių projekto laimėjimų.
Tarp kitų šio projektų rezultatų pašnekovas įvardija patikimą, užtikrintą, garantuotą duomenų bei kibernetinį saugumą bei daug paprastesnę, centralizuotą IT priežiūrą.

„Tai, kad techninius dalykus sprendžia „Blue Bridge“ komanda, o mums nebereikia dirbti budėjimo režime, pajutome iškart po persikėlimo ir tai labai svarbus rezultatas. Jeigu dar pridėsime, kiek laboratorijų darbuotojų viršvalandžių bus sutaupyta, nes jiems nebereikės susidurti su sistemų veikimo trikdžiais, ateityje tikimės tikrai nemažo kaštų sutaupymo“, – neslepia pašnekovas.

Norite sužinoti daugiau apie „Blue Bridge“ debesijos paslaugas?

Užpildykite žemiau esančią formą

Įvertink šį straipsnį

    Prenumeruokite ir gaukite žinias pirmieji

    Taip pat skaitykite

    Skaityti daugiau
    Skaityti daugiau